• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Diensten
  • Prijsindicatie
  • Klanten
  • Over ons
    • Wie zijn wij
    • Nieuws
    • Vacatures
    • Partners
    • Goede doelen
  • Kennisbank
  • Contact
  • English
  • Home
  • Diensten
  • Prijsindicatie
  • Klanten
  • Over ons
    • Wie zijn wij
    • Nieuws
    • Vacatures
    • Partners
    • Goede doelen
  • Kennisbank
  • Contact
  • English

Kennisbank

  • Veiligheidsaanbevelingen per dienst
  • RDP (Remote Desktop / Extern Bureaublad)
  • NAS (QNAP en Synology)
  • Cloud-Oplossingen (Microsoft Office 36)
  • Domeinregistratie, web- & e-mailhosting
  • Hosted Exchange
  • Werkplekbeheer
  • Back-up (RDP, NAS, server, computer)
  • Wifi (UniFi)
  • Overig

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

De standaardback-up die we van uw systeem (RDP-server, NAS, Office 365, server, werkplek) maken is een goede (Cloud) back-up die beschermt tegen de meeste problemen zoals het per ongeluk verwijderen van bestanden of een technisch probleem. De data wordt vanaf uw systeem versleuteld (client side encrypted) verstuurd naar onze Cloud-backupserver in een datacentrum in Amsterdam. We monitoren deze back-ups dagelijks, dit houdt in dat we controleren of de back-upsoftware aangeeft dat de back-up (correct) is gemaakt. De back-ups hebben een retentie van 3 maanden, dit houdt in dat we van een bestand of bestandsmap een versie tot en met 3 maanden geleden uit de back-up terug kunnen zetten.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Retentieperiode

We kunnen op verzoek de retentieperiode van uw back-up aanpassen. Neem contact met ons op wanneer u hier interesse in heeft.

Restoretest

We kunnen op verzoek een (periodieke) restoretest van uw back-up uitvoeren. Deze voeren we niet standaard uit. Neem contact met ons op wanneer u hier interesse in heeft.

Offline back-up

De standaardback-up die we van uw systeem (RDP-server, NAS, server, computer) maken is een goede back-up die beschermt tegen de meeste problemen zoals het per ongeluk verwijderen van bestanden of een technisch probleem. Deze standaardback-up heeft echter twee kwetsbaarheden: we monitoren deze back-ups dagelijks, dit houdt in dat we controleren of de back-upsoftware aangeeft dat de back-up is gemaakt. Maar voor deze back-ups voeren we geen periodieke restoretests uit. Dit houdt in dat we niet testen of uit de back-up ook daadwerkelijk bestanden teruggezet kunnen worden. Dit is een kostenafweging: deze dienst wordt tegen een beperkt maandelijks bedrag aangeboden, restoretests zijn vrij arbeidsintensief en als het back-upprogramma in de monitoring aangeeft dat een back-up (correct) is gemaakt dan is dat in 99% van de gevallen ook zo. Daarnaast beschermt de back-up niet tegen alle problemen die op kunnen treden. Er is tegenwoordig bijvoorbeeld veel aandacht voor hackers die computersystemen binnendringen en daarop bestanden versleutelen om losgeld te kunnen vragen. Ondanks ons grondige onderhoud zou het kunnen gebeuren dat een hacker controle krijgt over uw systeem. Met de juiste kennis kan het vervolgens mogelijk zijn dat een hacker op dat moment ook de bestanden uit uw back-up weet aan te tasten. Voor deze beide aandachtspunten hebben wij een zeer goede oplossing in de vorm van een Offline Back-up.

Onze Offline Back-up is een aanvulling op onze standaard (Cloud) back-up. In overleg met u spreken we een periode af: bijvoorbeeld eenmaal per kwartaal. Op het afgesproken moment zetten wij op ons kantoor uw meest recente standaardback-up terug (restore) op een ander systeem. Van de teruggezette bestanden openen we een aantal om te kijken of dit openen daadwerkelijk zonder problemen mogelijk is. Vervolgens slaan we deze bestanden op een losse harde schijf op die losgekoppeld wordt, en wordt opgeslagen in een kluis bij ons op kantoor. In overleg met u wisselen we periodiek van harde schijf, we kunnen bijvoorbeeld 4 verschillende schijven gebruiken en deze per kwartaal afwisselen. Er is dan van een heel jaar, per kwartaal een Offline Back-up beschikbaar. Met deze Offline Back-up heeft u de grootst mogelijke garantie dat uw bestanden veilig zijn bij welk probleem dan ook:

  • We voeren periodiek een restoretest uit van uw standaard Cloud-back-up. Hiermee weten we helemaal zeker dat deze standaard Cloud back-up correct functioneert.
  • De Offline Back-up bestanden zijn opgeslagen op een andere locatie dan waar de bronbestanden staan en zijn op geen enkele manier benaderbaar via het internet.

Heeft u interesse in een Offline Back-up? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Op nieuwe Microsoft Office 365 omgevingen (tenants) die wij aanmaken of in beheer nemen zetten wij standaard multifactor-authenticatie (MFA) aan om uw gebruikersaccounts zo goed mogelijk te beschermen. Ook stellen wij zgn. SPF, DKIM en DMARC DNS-records in om mailen zo veilig mogelijk te maken.

Daarnaast hebben we uw Microsoft Office 365 omgeving in beheer in ons licentieportaal. Hierdoor kunnen wij bij vragen of problemen snel assisteren.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Tweefactor-authenticatie (2FA) / Multifactor-authenticatie (MFA)

Op nieuwe Microsoft Office 365 omgevingen (tenants) die wij aanmaken of in beheer nemen zetten wij standaard multifactor-authenticatie (MFA) aan om uw gebruikersaccounts zo goed mogelijk te beschermen. Op verzoek hebben wij echter bij verschillende klanten de MFA uitgezet omdat de extra beveiliging bijvoorbeeld als vervelend werd ervaren. Ook is nog niet voor alle “oudere” klanten de MFA geactiveerd. We adviseren ten zeerste om altijd gebruik te maken van MFA. Dit kost u helemaal niets extra maar biedt wel een aanzienlijke extra beveiliging tegen ongeoorloofd gebruik van uw Microsoft Office 365 account. Wilt u MFA activeren? Of twijfelt u over de instellingen van de MFA voor uw Microsoft Office 365 omgeving? Neem dan contact met ons op.

DNS-records (SPF, DKIM, DMARC)

Naast MFA stellen wij de zgn. SPF, DKIM en DMARC DNS-records van uw domein in om mailen zo veilig mogelijk te maken. Op dit moment zijn nog niet voor alle “oudere” klanten, of klanten die hun domeinhosting niet bij ons hebben ondergebracht de DKIM en DMARC DNS-records aangemaakt. Wilt u deze DNS-records toegevoegd hebben aan uw domein? Of twijfelt u over de instellingen van deze DNS-records? Neem dan contact met ons op.

Back-up

Wij kunnen een dagelijkse back-up instellen van uw Microsoft Office 365 omgeving (SharePoint, en individuele gebruikers met hun OneDrive, mail, etc.) De back-up wordt buiten Microsoft Office 365 opgeslagen in onze Cloud back-up opslag in een datacentrum in Amsterdam. Deze back-up geeft een goede extra bescherming tegen dataverlies. Heeft u interesse in deze uitbreiding? Neem dan contact met ons op.

Wachtwoorden

Standaard genereren wij veilige wachtwoorden voor de gebruikersaccount die we aanmaken binnen uw Microsoft Office 365 omgeving. Sommige klanten hebben gevraagd om door hen zelf bedachte wachtwoorden te gebruiken en andere klanten wijzigen achteraf op eigen initiatief hun wachtwoord. Wij zien dat deze wachtwoorden niet altijd even veilig zijn. Ons advies is om altijd veilige, unieke wachtwoorden te gebruiken. Dat zijn wachtwoorden van 12 tekens of meer, met willekeurige (hoofd)letters, cijfers en leestekens. Wilt u het wachtwoord van één of meerdere gebruikersaccounts binnen uw Microsoft Office 365 omgeving aanpassen? Neem dan contact met ons op.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Wij zorgen ervoor dat het besturingssysteem, het website-beheerpaneel DirectAdmin en alle aanvullende software van de webservers waarop uw websites draaien continue up-to-date en beveiligd blijven met een goede firewall, brute force beveiliging en andere technieken. Hostingpakketten die we aanmaken worden standaard voorzien van een SSL-certificaat (voor https-toegang) via Let’s Encrypt.

Onze domeinregistratie, web- & e-mailhosting wordt zonder verdere ondersteuning aangeboden.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Onze domeinregistratie, web- & e-mailhosting wordt zonder verdere ondersteuning aangeboden. U bent zelf verantwoordelijk voor de (veilige) inrichting van uw DirectAdmin-omgeving / website met uw databases en website-bestanden. U bent ook zelf verantwoordelijk voor een goede back-up van uw website.

We zien dat website-pakketten zoals WordPress veel worden gebruikt, ons dringende advies is om deze pakketten periodiek te controleren en van updates te voorzien en bij twijfel een expert in te schakelen. We zien helaas vaak dat een pakket wordt geïnstalleerd en vervolgens niet (goed) wordt onderhouden. Het is dan mogelijk dat uw website wordt gehackt met alle gevolgen van dien: er kan dan een willekeurige andere website op worden geplaatst en daarnaast kan de hacker vanuit uw naam e-mails verzenden.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Voor de Hosted Exchange omgevingen die wij aanmaken of in beheer nemen stellen wij standaard de SPF DNS-records in om mailen zo veilig mogelijk te maken.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Microsoft Office 365

Onze Hosted Exchange dienst heeft een paar voordelen boven Office 365 zoals gegarandeerde opslag van uw data in Nederland bij een Nederlandse partij. Daarnaast is het mogelijk om mailboxen aan te maken die groter zijn dan 100GB, wat de absolute limiet is binnen Microsoft Office 365. Voor maximale veiligheid adviseren we echter een overstap naar Microsoft Office 365.

Het is binnen Microsoft Office 365 mogelijk om multifactor-authenticatie (MFA) te gebruiken om uw gebruikersaccounts zo goed mogelijk te beschermen. Ook kunnen er zgn. DKIM en DMARC DNS-records ingesteld worden voor uw domein om mailen zo veilig mogelijk te maken. Deze mogelijkheden zijn er niet (voldoende) binnen uw Hosted Exchange omgeving. Tot slot kunnen we een back-up maken van uw Microsoft Office 365 omgeving, deze optie is er niet voor de Hosted Exchange omgeving. Overweegt u een overstap naar Microsoft Office 365? Neem dan contact met ons op.

Wachtwoorden

Standaard genereren wij veilige wachtwoorden voor de gebruikersaccount die we aanmaken binnen uw Hosted Exchange omgeving. Sommige klanten hebben gevraagd om door hen zelf bedachte wachtwoorden te gebruiken en andere klanten wijzigen achteraf op eigen initiatief hun wachtwoord. Wij zien dat deze wachtwoorden niet altijd even veilig zijn. Ons advies is om altijd veilige, unieke wachtwoorden te gebruiken. Dat zijn wachtwoorden van 12 tekens of meer, met willekeurige (hoofd)letters, cijfers en leestekens. Wilt u het wachtwoord van één of meerdere gebruikersaccounts binnen uw Hosted Exchange omgeving aanpassen? Neem dan contact met ons op.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Uw NAS wordt door ons onderhouden en regelmatig van (firmware)updates voorzien.

Er wordt een dagelijkse standaardback-up gemaakt van de, tijdens de oplevering in overleg met u gekozen hoofdbestandsmappen op uw NAS en alle bestanden en bestandsmappen daaronder. Deze back-up heeft een retentie van 3 maanden, dit houdt in dat we van een bestand of bestandsmap een versie tot en met 3 maanden geleden uit de back-up terug kunnen zetten. De data wordt vanaf uw NAS versleuteld (client side encrypted) verstuurd naar onze Cloud-back-up opslag in een datacentrum in Amsterdam.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Wachtwoorden

Standaard genereren wij veilige wachtwoorden voor de gebruikersaccount die we aanmaken op uw NAS. Sommige klanten hebben gevraagd om door hen zelf bedachte wachtwoorden te gebruiken en andere klanten wijzigen achteraf op eigen initiatief hun wachtwoord. Wij zien dat deze wachtwoorden niet altijd even veilig zijn. Ons advies is om altijd veilige, unieke wachtwoorden te gebruiken. Dat zijn wachtwoorden van 12 tekens of meer, met willekeurige (hoofd)letters, cijfers en leestekens. Wilt u het wachtwoord van één of meerdere gebruikersaccounts op uw NAS aanpassen? Neem dan contact met ons op.

Back-up

De standaardback-up die we van uw NAS maken is een goede back-up die beschermt tegen de meeste problemen zoals het per ongeluk verwijderen van bestanden of een technisch probleem op de NAS. Deze standaardback-up heeft echter twee kwetsbaarheden: we monitoren deze back-ups dagelijks, dit houdt in dat we controleren of de back-upsoftware aangeeft dat de back-up (correct) is gemaakt. Maar voor deze back-ups voeren we geen periodieke restoretests uit. Dit houdt in dat we niet testen of uit de back-up ook daadwerkelijk bestanden teruggezet kunnen worden. Dit is een kostenafweging: deze dienst wordt tegen een beperkt maandelijks bedrag aangeboden, restoretests zijn vrij arbeidsintensief en als het back-upprogramma in de monitoring aangeeft dat een back-up (correct) is gemaakt dan is dat in 99% van de gevallen ook zo. Daarnaast beschermt de back-up niet tegen alle problemen die op kunnen treden. Er is tegenwoordig bijvoorbeeld veel aandacht voor hackers die computersystemen binnendringen en daarop bestanden versleutelen om losgeld te kunnen vragen. Ondanks ons grondige onderhoud zou het kunnen gebeuren dat een hacker controle krijgt over uw NAS, met de juiste kennis kan het vervolgens mogelijk zijn dat een hacker op dat moment ook de bestanden uit uw back-up weet aan te tasten. Voor deze beide aandachtspunten hebben wij een zeer goede oplossing in de vorm van een Offline Back-up. Zie de veiligheidsaanbevelingen voor ons Back-up product voor meer informatie over de mogelijkheden.

Toegang vanaf het internet

Wij verbinden de door ons geleverde QNAP en Synology NAS-systemen nooit rechtstreeks aan het internet voor toegang van buitenaf. Dit wordt uit veiligheidsoverwegingen door QNAP ook ten zeerste afgeraden. Wij maken altijd gebruik van een VPN-verbinding die eerst opgezet dient te worden voordat de NAS van buitenaf benaderd kan worden. We zien dat sommige klanten na oplevering soms zelf aanpassingen aanbrengen in deze instellingen. Deze aanpassingen zijn niet altijd even veilig. Twijfelt u over deze instellingen? Neem dan contact met ons op.

Algemene aanbevelingen voor veilig werken:

  • Gebruik uw zakelijke werkplek/computer ook echt alleen zakelijk. Gebruik een andere computer voor privédoeleinden zoals het spelen van spelletjes, het kijken van films en browsen.
  • Laat uw zakelijke computer niet door andere personen gebruiken. Vooral niet door uw kinderen.
  • Meld het direct als u uw computer kwijt bent. We kunnen dan helpen om proactief al uw wachtwoorden aan te passen.
  • Bent u bezig met een (internet)dienst en gebeurt er naar uw idee iets vreemds (er wordt om een betaling gevraagd waar u dit niet verwacht, u wordt omgeleid naar een site die u niet vertrouwt, het openen van een bestand geeft een vreemd resultaat, …). Sluit dan meteen deze dienst en start voor de zekerheid uw computer opnieuw op. Vertrouwt u het helemaal niet, zet dan uw computer uit en meld deze situatie direct.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Uw RDP-server draait in een datacentrum in Amsterdam of Haarlem. Hij wordt door ons onderhouden en regelmatig van Windows- en Office-updates en patches voorzien.

Uw RDP-server is voorzien van onze ESET-Endpoint beveiligingssoftware. Wij zorgen ervoor dat deze software up-to-date blijft, houden waarschuwingen van de software in de gaten en grijpen in waar nodig.

Er wordt een dagelijkse standaardback-up gemaakt van de c:\data bestandsmap op uw RDP-server en alle bestanden en bestandsmappen daaronder. Deze back-up heeft een retentie van 3 maanden, dit houdt in dat we van een bestand of bestandsmap een versie tot en met 3 maanden geleden uit de back-up terug kunnen zetten. De data wordt vanaf uw RDP-server versleuteld (client side encrypted) verstuurd naar onze Cloud back-up opslag in een datacentrum in Amsterdam.

Het is belangrijk om te weten dat we de klantspecifieke-software (alle andere software op de RDP-server naast Windows, Office en ESET-Endpoint) niet standaard mee-updaten. Heeft u een softwarepakket dat u wilt updaten? Neem dan contact met ons op.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Tweefactor-authenticatie (2FA) / Multifactor-authenticatie (MFA)

We bieden al enige tijd de mogelijkheid om de gebruikersaccounts op uw RDP-server te voorzien van MFA. U voert dan tijdens het inloggen op de RDP-server uw wachtwoord in, maar moet zich ook op een aanvullende manier aanmelden. Dit kan bijvoorbeeld via een e-mail met een code, het scannen van een QR-code met uw telefoon, of een SMS-bericht. We adviseren ten zeerste om uw RDP-server te voorzien van MFA, de kosten hiervoor zijn beperkt terwijl de winst op beveiligingsvlak aanzienlijk is. Neem contact met ons op als u interesse heeft in deze aanvulling.

Wachtwoorden

Standaard genereren wij veilige wachtwoorden voor de gebruikersaccount die we aanmaken op onze RDP-servers. Sommige klanten hebben gevraagd om door hen zelf bedachte wachtwoorden te gebruiken en andere klanten wijzigen achteraf op eigen initiatief hun wachtwoord. Wij zien dat deze wachtwoorden niet altijd even veilig zijn. Ons advies is om altijd veilige, unieke wachtwoorden te gebruiken. Dat zijn wachtwoorden van 12 tekens of meer, met willekeurige (hoofd)letters, cijfers en leestekens. Wilt u het wachtwoord van één of meerdere gebruikersaccounts op uw RDP-server aanpassen? Neem dan contact met ons op.

Back-up

De standaardback-up die we van uw RDP-server maken is een goede back-up die beschermt tegen de meeste problemen zoals het per ongeluk verwijderen van bestanden of een (technisch) probleem op de RDP-server. Deze standaardback-up heeft echter twee kwetsbaarheden: we monitoren deze back-ups dagelijks, dit houdt in dat we controleren of de back-upsoftware aangeeft dat de back-up (correct) is gemaakt. Maar voor deze back-ups voeren we geen periodieke restoretests uit. Dit houdt in dat we niet testen of uit de back-up ook daadwerkelijk bestanden teruggezet kunnen worden. Dit is een kostenafweging: deze dienst wordt tegen een beperkt maandelijks bedrag aangeboden, restoretests zijn vrij arbeidsintensief en als het back-upprogramma in de monitoring aangeeft dat een back-up (correct) is gemaakt dan is dat in 99% van de gevallen ook zo. Daarnaast beschermt de back-up niet tegen alle problemen die op kunnen treden. Er is tegenwoordig bijvoorbeeld veel aandacht in de media voor hackers die computersystemen binnendringen en daarop bestanden versleutelen om losgeld te kunnen vragen. Ondanks ons grondige onderhoud zou het kunnen gebeuren dat een hacker controle krijgt over uw RDP-systeem, met de juiste kennis kan het vervolgens mogelijk zijn dat een hacker op dat moment ook de bestanden uit uw back-up weet aan te tasten. Voor deze beide aandachtspunten hebben wij een zeer goede oplossing in de vorm van een Offline Back-up. Zie de veiligheidsaanbevelingen voor ons Back-up product voor meer informatie over de mogelijkheden.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Wij zorgen er door middel van onze monitoringsoftware voor dat Windows of macOS op uw computers up-to-date blijft. Daarnaast is bij het werkplekbeheer een licentie op onze ESET-Endpoint beveiliging inbegrepen waarmee u beschikt over een degelijke, zakelijke virusscanner en firewall. Ook de ESET-Endpoint software houden wij up-to-date en in de gaten op meldingen.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

Bitlocker / FileVault

We kunnen de harde schijf in uw computer versleutelen door middel van Bitlocker of FileVault. Hiermee kan iemand die uw harde schijf in handen krijgt deze niet uitlezen via externe apparatuur. Heeft uw interesse in deze extra beveiliging? Neem dan contact met ons op.

Wachtwoorden

Standaard genereren wij veilige wachtwoorden voor de gebruikersaccount die we aanmaken op uw werkstations. Sommige klanten hebben gevraagd om door hen zelf bedachte wachtwoorden te gebruiken en andere klanten wijzigen achteraf op eigen initiatief hun wachtwoord. Wij zien dat deze wachtwoorden niet altijd even veilig zijn. Ons advies is om altijd veilige, unieke wachtwoorden te gebruiken. Dat zijn wachtwoorden van 12 tekens of meer, met willekeurige (hoofd)letters, cijfers en leestekens. Wilt u het wachtwoord van één of meerdere gebruikersaccounts op uw werkstations aanpassen? Neem dan contact met ons op.

Wat zit standaard bij de Pixelbyte dienstverlening inbegrepen?

Wij monitoren uw UniFi- en Draytek-apparatuur en we zorgen ervoor dat deze up-to-date blijft met de nieuwste patches.

Welke mogelijkheden zijn er om de veiligheid van deze dienst nog verder te vergroten?

 Wachtwoorden

De wachtwoorden van uw wifi-netwerk(en) maken we altijd in overleg aan. Zorg ervoor dat deze wachtwoorden veilig zijn en wijzig deze wanneer dit nodig is: bijvoorbeeld wanneer een medewerker uit dienst gaat die het wachtwoord van het interne wifi-kantoornetwerk kent. Wilt u het wachtwoord van uw wifi-netwerk(en) aanpassen? Neem dan contact met ons op.

Stappenplan:

  • Download de "Microsoft Remote Desktop" applicatie vanuit de Mac App Store op uw computer:

  • Start de geïnstalleerde app.
  • Het volgende scherm wordt getoond, kies hier voor "Add Desktop":

  • Vul in het nieuwe venster de volgende gegevens in:
    • PC Name: het door ons opgegeven adres van uw externe bureaubladserver. Dit is bijvoorbeeld "klantnaam.pixelbyte.nl:1234", zonder de " ".
    • User Account: deze staat standaard op "Ask me every time", klik hierop en kies "Add User Account":

  • Geef in het scherm dat opent de van ons ontvangen gebruikersnaam en het wachtwoord voor de externe bureaubladserver op. Kies ook een "friendly name" en klik tot slot op "Save".
  • Je komt weer terug op bovenstaande scherm. Klik nogmaals op "Save".
  • De aangemaakte externe bureaubladverbinding staat nu het in hoofdscherm van de app. Dubbelklik op het icoontje om de verbinding te starten:

  • De eerste keer dat je de verbinding opent komt een er waarschuwing in beeld. Klik hier op "Continue".
  • De verbinding met uw externe bureaublad wordt nu gemaakt.
  • Optioneel: voer de gegevens van uw authenticator in wanneer u gebruik maakt van onze MFA-beveiliging op uw externe bureaublad.

Benodigd: u heeft van ons het adres van uw externe bureaublad-server ontvangen. Dit ziet er bijvoorbeeld uit als “123.123.123.123:1234” of “klantnaam.pixelbyte.nl:1234”. Daarnaast heeft u een gebruikersnaam en een wachtwoord ontvangen.

Stappenplan:

  • Klik in Windows op de startknop.
  • Begin te typen (zoek op) “extern bureaublad”. Waarschijnlijk komt Windows al met een zoeksuggestie nadat u een deel van deze zoekopdracht heeft ingevoerd. De zoeksuggestie zou het programma “Verbinding met extern bureaublad” of iets wat daarop lijkt moeten zijn (de exacte naam kan verschillen per Windows-versie).
  • Klik op dit programma om het te openen. U ziet als het goed is (ongeveer) het volgende scherm in beeld:

  • Voer achter “Computer:” het adres van uw server in. Bijvoorbeeld “klantnaam.pixelbyte.nl:1234”, zonder de “ “.
  • Klik op de knop “Opties weergeven”.
  • Klik op de “Opslaan als” knop die nu in beeld is verschenen.
  • Blader naar een handige plek (bijvoorbeeld het bureaublad van uw computer) en voer een zelfgekozen naam in voor uw externe bureaubladverbinding. Klik vervolgens op “Opslaan”
  • Er staat nu een icoontje voor de verbinding met uw externe bureaublad op het bureaublad van uw computer. Als u verbinding wilt maken dan dubbelklikt u op dit icoontje.
  • Het kan zijn dat het programma eenmalig met een waarschuwingsmelding komt wanneer u de eerste keer verbinding probeert te maken met uw externe bureaublad. In deze melding kunt u een vinkje zetten bij “niet meer vragen” en vervolgens klikt u op de “Verbinden” knop.
  • Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd.
  • (Optioneel:) Voer de gegevens van uw authenticator in wanneer u gebruik maakt van onze MFA-beveiliging op uw externe bureaublad.
  • U bent nu verbonden met uw externe bureaublad.

Dit probleem wordt in ongeveer de helft van de gevallen die we meemaken veroorzaakt door een computer die een slechte wifi-verbinding heeft. De verbinding met een extern bureaublad heeft een stabiele verbinding nodig, dit is met wifi vaak niet het geval. Test of de verbinding met het externe bureaublad wél in orde is wanneer u uw computer met een netwerkkabel op het netwerk aansluit in plaats van via de wifi.

Werkt het met een netwerkkabel wel goed? Dan is er een probleem met uw wifi-verbinding. Probeer op een plaats met beter wifi-bereik te gaan zitten, of neem contact met ons op en geef deze bevindingen door om uw wifi-netwerk na te kijken.

Werkt het met een netwerkkabel nog niet goed? Dan zijn de 2 meest voor de hand liggende mogelijkheden:

  1. Uw externe bureaubladserver heeft onvoldoende capaciteit (geheugen, schijfruimte of processorsnelheid) en is daardoor traag of hij verbreekt de verbinding.
  2. Er speelt een probleem op de computer waarop u zelf werkt, of de netwerkverbinding van deze computer is niet in orde. Hierdoor wordt de verbinding met de externe bureaubladserver verbroken, of is deze traag.

U kunt verschillende zaken uitsluiten:

Als u collega’s heeft die ook op de externe bureaubladserver werken, vraag hen dan of ze dezelfde problemen ervaren.

Ervaren uw collega’s dezelfde problemen en werkt iedereen vanaf dezelfde locatie (bijvoorbeeld vanuit 1 kantoor) met het externe bureaublad? Of bent u de enige die gebruik maakt van het externe bureaublad? Doe dan het volgende:

  • Probeer eens vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld vanuit huis verbinding te maken met het externe bureaublad. Werkt het externe bureaublad vanaf een andere locatie wel goed, dan speelt het probleem waarschijnlijk bij het netwerk van de eerste locatie. Neem contact met ons op en geef deze bevindingen door. We kunnen dan dit netwerk nakijken.

Ervaart / ervaren u en eventueel uw collega’s de problemen vanaf verschillende locaties? Dan heeft de externe bureaubladserver waarschijnlijk onvoldoende capaciteit. Neem contact met ons op en geef deze bevindingen door. We kunnen dan in overleg de capaciteit vergroten.

Het is als laatste ook nog mogelijk dat er iets met uw computer zelf aan de hand is wanneer u vanaf meerdere locaties de problemen ervaart, en u geen collega’s heeft die kunnen testen. Dit zien we echter zelden. Dit kunt u nog uitsluiten door vanaf een tweede computer de verbinding te testen. Gaat dit wel goed? Dan is er iets met de eerste computer aan de hand. Neem contact met ons op en geef deze bevindingen door. We kunnen dan uw computer nakijken.

Let op: afhankelijk van uw macOS-versie kunnen schermen en teksten er iets anders uitzien dan in deze handleiding. Kies in dat geval de meest voor de hand liggende optie.

Benodigd:

  • Inloggegevens voor uw NAS. Deze heeft u van ons ontvangen: een IP-adres, een gebruikersnaam en een wachtwoord.
  • Een Apple-computer die zich in hetzelfde netwerk als de NAS bevindt, of welke via een VPN-verbinding verbonden is met dat netwerk. Advies: werk via een bedrade netwerkaansluiting (dus niet via de wifi) wanneer dit mogelijk is.

Stappenplan:

  • Klik in de Finder op "Ga" en dan op "Verbind met server":

  • Voer in het schermpje dat opent het IP-adres van uw NAS in. Klik vervolgens op "Verbind":

  • Mogelijk wordt nog een melding getoond "Je probeert verbinding te maken met ...". Kies hier "Verbind".
  • Er opent een schermpje waar u kiest voor "Geregistreerde gebruiker". Vervolgens geeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord voor de NAS op. U kunt desgewenst een vinkje zetten voor "Bewaar wachtwoord" en tot slot klikt u op "Verbind":

  • In het scherm dat nu opent selecteert u op de map(pen) op de NAS waarmee u wilt verbinden en tot slot klikt u op "OK".

Let op:

  • Als u een foutmelding krijgt over onvoldoende rechten wanneer u een map op de NAS probeert te openen, dan heeft u geen toegang tot deze map op de NAS. Als u denkt dat u wel toegang zou moeten hebben, geef dit dan (eventueel via een leidinggevende) aan ons door om het aan te laten passen.
  • Het IP-adres van uw NAS kan verschillen wanneer u de NAS direct benadert in hetzelfde netwerk, of wanneer u dit op afstand via een VPN-verbinding doet.

Let op: afhankelijk van uw Windows-versie kunnen schermen en teksten er iets anders uitzien dan in deze handleiding. Kies in dat geval de meest voor de hand liggende optie.

Benodigd:

  • Inloggegevens voor uw NAS. Deze heeft u van ons ontvangen: een IP-adres, een gebruikersnaam en een wachtwoord.
  • Een Windows computer die zich in hetzelfde netwerk als de NAS bevindt, of welke via een VPN-verbinding verbonden is met dat netwerk. Advies: werk via een bedrade netwerkaansluiting (dus niet via de wifi) wanneer dit mogelijk is.

Stappenplan:

  • Open de Windows verkenner op uw computer.
  • Voer in de adresbalk van de verkenner twee \\ in, met daarachter het IP-adres van de NAS die u van ons heeft ontvangen. Bijvoorbeeld: “\\192.168.1.10”, zonder de “ “:

  • Druk op enter.
  • Er wordt gevraagd om uw gebruikersnaam en wachtwoord voor de NAS. Voer de van ons ontvangen gegevens in. Zet desgewenst een vinkje bij het vakje “gegevens onthouden”, u hoeft ze dan de volgende keer niet meer op te geven:

  • In de Windows verkenner worden nu alle op de NAS aanwezige mappen getoond. Klik met de rechtermuisknop op een map waarmee u verbinding wilt maken, kies vervolgens voor “Netwerkverbinding maken” (let op: kies in Windows 11 eerst voor “Meer opties” en dan voor “Netwerkverbinding maken”). Er opent een nieuw scherm, kies hier eventueel een gewenste stationsletter en klik op “Voltooien”:

  • De gekozen map op de NAS is toegevoegd aan uw Windows Verkenner. U kunt via de verkenner en dan “Deze pc” de gekoppelde map op de NAS benaderen.
  • Herhaal de stap met de rechtermuisklik om eventuele andere mappen op de NAS waar u toegang toe wilt hebben toe te voegen aan uw Windows verkenner.

Let op:

  • Als u een foutmelding krijgt over onvoldoende rechten wanneer u een map op de NAS probeert te openen, dan heeft u geen toegang tot deze map op de NAS. Als u denkt dat u wel toegang zou moeten hebben, geef dit dan (eventueel via een leidinggevende) aan ons door om het aan te laten passen.
  • Het IP-adres van uw NAS kan verschillen wanneer u de NAS direct benadert in hetzelfde netwerk, of wanneer u dit op afstand via een VPN-verbinding doet.

Dit kan via https://login.microsoftonline.com/

U kunt de webmail van uw hostingpakket bereiken via: www.uwdomeinnaam.extensie/webmail. Dus bijvoorbeeld: www.testdomein.nl/webmail

Let op: onze domeinregistratie, web- & e-mailhosting wordt zonder verdere ondersteuning aangeboden. U bent zelf verantwoordelijk voor de (veilige) inrichting van uw DirectAdmin-omgeving / website met uw mailadressen, databases en website-bestanden. U bent ook zelf verantwoordelijk voor een goede back-up van uw website. Deze handleiding is bedoeld om u op gang te helpen. Mocht u verdere ondersteuning nodig hebben dan kunt u contact met ons opnemen, we kunnen dan ondersteunen tegen ons uurtarief.

Stappenplan:

  • Open de DirectAdmin omgeving van uw website.
  • Klik onder het kopje "E-Mail Management" op "E-Mail Accounts".
  • Klik op de regel "Create mail account".
  • Voer het gewenste mailadres in en een zelfgekozen wachtwoord (2 x). Let op: kies een veilig wachtwoord!
  • Achter "Email Quota" vult u de grootte in die deze mailbox maximaal mag hebben. De waarde is weergegeven in Megabytes (MB). Uw hostingpakket heeft een maximale opslagcapaciteit, en iedere mailbox gebruikt een stukje van deze capaciteit. Wilt u bijvoorbeeld dat de mailbox maximaal 500 MB groot mag worden, dan vult u hier "500" in. De gebruiker van de mailbox krijgt een waarschuwing wanneer de mailbox bijna aan zijn limiet zit. Deze gebruiker kan dan mails verwijderen om ruimte in de mailbox te maken.
  • De waarde achter "Send Limit" kunt u leeg laten.
  • klik op "Create".
  • Er wordt een laatste overzicht getoond met de ingegeven waardes. Controleer of alles klopt en klik op "Back".

Let op: onze domeinregistratie, web- & e-mailhosting wordt zonder verdere ondersteuning aangeboden. U bent zelf verantwoordelijk voor de (veilige) inrichting van uw DirectAdmin-omgeving / website met uw mailadressen, databases en website-bestanden. U bent ook zelf verantwoordelijk voor een goede back-up van uw website.

Probleem:

U ziet de volgende melding in uw browser wanneer u uw website bezoekt:

Ook werken mogelijk diensten zoals uw (POP / IMAP) mail niet meer.

Oorzaak:

Ieder webhostingpakket heeft een bepaalde opslagruimte. Bovenstaande melding houdt in dat u gedurende enige tijd deze opslagcapaciteit heeft overschreden. Uw webhostingpakket staat nu “op slot”.

U kunt de (gebruikte) opslagcapaciteit van uw webhostingpakket controleren via het DirectAdmin beheer. Hier ziet u aan de rechterkant “Disk Space (MB)” en dan “used” en “max”, met daarboven een balkje dat ook de (beschikbare) ruimte weergeeft. Komt u bijna aan de limiet, dan wordt de balk oranje. Zit u op de limiet, dan wordt de balk rood. U ontvangt ook een melding wanneer u over de limiet heengaat. U heeft dan enige tijd om dit probleem op te lossen en bijvoorbeeld bestanden van uw website, of oude mails weg te gooien. Blijft u te lang over de limiet, dan wordt de webhosting “op slot” gezet.

Er zijn 2 mogelijke oplossingen:

  1. We kunnen uw webhostingruimte vergroten door uw webhostingpakket een stap omhoog te zetten. Dit verzoek kunt u per mail naar info@pixelbyte.nl sturen (niet telefonisch). Wij zullen de aanpassing voor u doorvoeren. Hiermee komt er meer ruimte beschikbaar en zal uw website vanzelf weer beschikbaar komen.
  2. Geef ons een specifieke dag door waarop u uw webhosting gaat “onderhouden” om weer onder de opslaglimiet te komen. Dit verzoek kunt u per mail naar info@pixelbyte.nl sturen (niet telefonisch). Het dient te gaan om een doordeweekse dag. Wij halen deze dag “het slot” van uw webhosting af zodat u de tijd heeft om het probleem op te lossen. Let op: zorg ervoor dat u aan het einde van de dag weer binnen de opslaglimiet zit, anders zal uw webhosting automatisch weer “op slot” worden gezet.

Dit kan op https://webmail.cloudorb.com/

Windows

  • Open Outlook.
  • Als dit de eerste keer is dat u Outlook opent, dan zal Outlook direct vragen om invoer van een mailadres en wachtwoord. Vul de van ons ontvangen gegevens in. Outlook zal beginnen met instellen van het mailadres.
  • Heeft u Outlook al in gebruik voor andere mailadressen, kies dan in Outlook voor "Bestand" -> "Account toevoegen". Vul vervolgens de van ons ontvangen gegevens in. Outlook zal beginnen met instellen van het mailadres.
  • Mogelijk toont Outlook nog het volgende venster:

  • Controleer hier of het mailadres in het eerste rode kader (uw nieuwe mailadres), hetzelfde is als het mailadres in het tweede rode kader.
    • Is dit niet het geval: klik dan op "Ander account gebruiken", voer in het scherm dat opent nogmaals uw mailadres en wachtwoord in, en klik op "OK".
    • Is het wel het geval: voer dan nogmaals uw wachtwoord in, zet een vinkje voor "Mijn referenties onthouden" en klik op "OK".
  • Mogelijk toont Outlook ook nog een venster met een melding over een "redirect". Zet hier een vinkje voor "Altijd toestaan" en klik op "OK".

Apple

  • Open Outlook.
  • Kies "Voorkeuren" en dan "Accounts".
  • Kies voor "Exchange of Office 365".
  • Voor de van ons ontvangen gegevens in:
    • Uw mailadres
    • Kies bij "Methode:" voor "Gebruikersnaam en wachtwoord"
    • Gebruikersnaam: dit is uw mailadres
    • Wachtwoord: uw wachtwoord.
  • Klik op "Account toevoegen".
  • Mogelijk toont Outlook nog een venster met een melding over een "redirect". Zet hier een vinkje voor "Altijd toestaan" en klik op "Toestaan".

 

 

Let op: afhankelijk van uw macOS-versie en browser kunnen schermen en teksten er iets anders uitzien dan in deze handleiding. Kies in dat geval de meest voor de hand liggende optie.

Stappenplan:

  • Open uw internetbrowser en ga naar: www.teamviewer.com
  • klik op de "downloaden" knop:

  • Er wordt mogelijk een waarschuwing getoond "Wil je downloads toestaan". Klik op "Sta toe".
  • Open het bestand wanneer dit helemaal gedownload is:

  • Er opent een nieuw venster. Dubbelklik op "Install Teamviewer".
  • Er opent mogelijk een waarschuwing dat het om een app gaat die van het internet is gedownload. Klik op "Open":

  • Zet in het volgende scherm een vinkje voor "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Doorgaan":

  • Er wordt mogelijk een waarschuwing getoond dat het installatieprogramma toegang wil hebben tot bestanden in de map "Downloads". Klik op "OK"
  • Het installatiescherm van Teamviewer opent. Klik op "Ga door":

  • Kies vervolgens voor "Installeer" en voer wanneer hierom wordt gevraagd de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw computer in. Klik nogmaals op "Installeer".
  • Er wordt een melding getoond dat de installatie is gelukt. Dit scherm kunt u sluiten met "Sluit". Er wordt daarna een vraag gesteld of het installatieprogramma naar de prullenmand verplaatst mag worden, kies hier voor "Naar prullenmand".
  • Teamviewer zal openen met op de voorgrond een scherm "Systeemtoegang bekijken", met daarin 3 aandachtspunten:

  • Het is belangrijk dat alle 3 deze punten worden afgewerkt, anders kunnen wij geen verbinding met uw computer maken.
  • Begin met een klik op de "Toegang vragen" knop achter het "Schermopname" kopje.
  • Er opent een popup. Kies voor "Open Systeemvoorkeuren".
  • Het is belangrijk dat in het scherm dat opent Teamviewer in het rechtervenster komt te staan, met een vinkje voor de naam.
  • Klik op het hangslotje linksonder om de opties vrij te geven. Voer wanneer hierom gevraagd wordt uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op "Ontgrendel".
  • Als Teamviewer nog niet in het rechtervenster staat, klik dan op het + symbool. Er opent een popup, zoek in deze popup rechtsboven op "Teamviewer", klik op het gevonden resultaat en klik tot slot op "Open".
  • Zet een vinkje voor Teamviewer. Er wordt nu mogelijk een melding getoond, kies hier "Stop en open opnieuw".
  • Klik weer op het hangslotje om de wijzigingen op te slaan:

  • Mogelijk is nu het scherm "Systeemtoegang bekijken" met de 3 aandachtspunten verdwenen. Deze kunt u weer oproepen door in Teamviewer op het driehoekje met het uitroepteken te klikken:

  • Klik vervolgens op de "Toegang vragen" knop achter het "Toegankelijkheid" kopje.
  • Herhaal de stappen die u hierboven heeft gevolgd om Teamviewer in het rechtervenster te krijgen, met een vinkje voor de naam.
  • Herhaal deze stappen ook voor het 3e aandachtspunt: "Voorkeuren voor volledige schijftoegang openen" achter het "Volledige schijftoegang" kopje.
  • Op het scherm met de 3 aandachtspunten zouden deze punten nu allemaal groen moeten zijn. U kunt dit scherm sluiten.
  • Teamviewer zal nu openen. Er wordt een scherm getoond met daarin een ID en een wachtwoord. Deze kunt u aan ons doorgeven zodat wij op afstand kunnen verbinden met uw computer:

Let op: afhankelijk van uw Windows-versie en browser kunnen schermen en teksten er iets anders uitzien dan in deze handleiding. Kies in dat geval de meest voor de hand liggende optie.

Stappenplan:

  • Open uw internetbrowser en ga naar: www.teamviewer.com
  • Klik op de "downloaden" knop:

  • Teamviewer begint te downloaden. Afhankelijk van uw browser kunt u dit volgen.
  • Open het bestand wanneer dit helemaal gedownload is:

  • Kunt u het bestand niet vinden? Kijk dan in de "Downloads" map op uw computer.
  • Het installatiescherm opent. Kies hier voor "Installeren met standaardinstellingen" en klik op "Accepteren":

  • Mogelijk krijgt u nu een melding waarin gevraagd wordt of u wijzigingen door deze app toe wilt staan. Kies hier voor "Ja".
  • Teamviewer begint nu te installeren. U ziet een voortgangsindicator in beeld.
  • Zet in het volgende scherm een vinkje voor "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Doorgaan":

  • Teamviewer zal nu openen. Er wordt een scherm getoond met daarin een ID en een wachtwoord. Deze kunt u aan ons doorgeven zodat wij op afstand kunnen verbinden met uw computer:

Windows:

  • Kijk in de rechteronderhoek van uw bureaublad. Hier staan alle icoontjes van programma's die op dit moment actief zijn. Zoek het ESET-icoontje:

Let op: het kan zijn dat u nog op een pijltje moet klikken om alle icoontjes op deze rij te kunnen zien. Dit pijltje staat aan de linkerkant van alle icoontjes.

  • Dubbelklik op dit icoontje. ESET start nu zijn hoofdscherm.
  • Hier ziet u duidelijk of u:
    • Beschermd bent
    • Een geldige licentie heeft
    • Up-to-date bent

Apple:

  • Open de Finder, klik op "Ga" en dan op "Applicaties".
  • Er opent een lijst met geïnstalleerde applicaties. Zoek hier de "ESET-Endpoint" applicatie.
  • Dubbelklik op deze applicatie. ESET start nu zijn hoofdscherm.
  • Hier ziet u duidelijk of u:
    • Beschermd bent
    • Een geldige licentie heeft
    • Up-to-date bent

Let op: afhankelijk van uw MacOS-versie en de versie van het OpenVPN-programma kunnen schermen en teksten er iets anders uitzien dan in deze handleiding. Kies in dat geval de meest voor de hand liggende optie.

Benodigd:

  • Een OpenVPN-configuratiebestand, dit is een bestand waarvan de naam eindigt op .ovpn. Bijvoorbeeld: "bedrijfsnaam.ovpn". Deze heeft u van ons ontvangen.
  • Een gebruikersnaam en een wachtwoord voor de VPN-verbinding. Deze heeft u ook van ons ontvangen.

Stappenplan:

  • Zorg dat uw macOS helemaal up-to-date is. Dit controleert u via het Apple-logo linksboven in beeld -> Over deze Mac -> Overzicht -> klik op de knop "Software-update". Installeer alle aangegeven updates.
  • Ga naar deze website: https://tunnelblick.net/downloads.html
  • Klik hier achter "Stable" op de Tunnelblick-downloadknop:

  • Mogelijk wordt er gevraagd of u downloads toe wilt staan op deze pagina. Kies voor "Sta toe".
  • Het Tunnelblick VPN-programma wordt gedownload. Open het programma door er dubbel op te klikken wanneer het is gedownload:

  • Dubbelklik op het Tunnelblick-logo om te beginnen met de installatie:

  • Mogelijk wordt gevraagd of u zeker weet dat u deze app wilt openen. Kies voor "Open".
  • Het Tunnelblick-installatiescherm opent. Laat eventuele vinkjes staan en kies voor "Doorgaan":

  • Voer wanneer hier om gevraagd wordt het wachtwoord van de beheeraccount van uw computer in.
  • Kies in het volgende scherm voor de optie "Ik heb configuratiebestanden":

  • Klik in het scherm daarna op de "Ok" knop.
  • Tunnelblick is klaar met installeren. Er wordt een Tunnelblick-icoontje getoond rechtsboven in beeld. Sleep het OpenVPN-configuratiebestand dat u van ons had ontvangen naar dit icoontje:

  • Er wordt gevraagd of u de configuratie voor alle gebruikers of uw computer wil installeren, of alleen voor uzelf. Kies "Alleen ik" of "Alle gebruikers".
  • Voer wanneer hier om gevraagd wordt het wachtwoord van de beheeraccount van uw computer in.
  • Tunnelblick is nu klaar voor gebruik.
  • Klik om een VPN-verbinding te maken op het Tunnelblick-icoontje rechtsboven in beeld en kies voor "Verbinden VPN":
  • Er wordt gevraagd om uw gebruikersnaam en wachtwoord voor de VPN-verbinding. Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord in dat u van ons heeft ontvangen. Zet desgewenst een vinkje voor "In Sleutelhanger opslaan". De regel "Beveiligingscode" wordt niet gebruikt en kunt u leeglaten. Klik vervolgens op "Ok":

  • De VPN-verbinding wordt gemaakt. Tunnelblick toont mogelijk nog een waarschuwing over een niet correcte configuratie. U kunt hier een vinkje zetten voor "Waarschuw mij niet nog een keer". Klik vervolgens op "Ok".
  • Er wordt een melding getoond dat Tunnelblick een VPN-verbinding op heeft gezet:

  • Wilt u na gebruik de VPN-verbinding weer verbreken, klik dan op het Tunnelblick-icoontje rechtsboven in beeld en klik op "Verbinding verbreken".

Let op: afhankelijk van uw Windows-versie en de versie van het OpenVPN-programma kunnen schermen en teksten er iets anders uitzien dan in deze handleiding. Kies in dat geval de meest voor de hand liggende optie.

Benodigd:

  • Een OpenVPN-configuratiebestand, dit is een bestand waarvan de naam eindigt op .ovpn. Bijvoorbeeld: "bedrijfsnaam.ovpn". Deze heeft u van ons ontvangen.
  • Een gebruikersnaam en een wachtwoord voor de VPN-verbinding. Deze heeft u ook van ons ontvangen.

Stappenplan:

  • Zorg dat uw Windows helemaal up-to-date is. Dit controleert u via: start -> instellingen (het tandwieltje) -> Windows Update. Klik hier op "Naar updates zoeken" en installeer alle updates die weer worden gegeven. Herhaal deze stappen totdat Windows aangeeft dat er geen updates meer gevonden zijn.
  • Ga naar deze website: https://openvpn.net/community-downloads/
  • Download hier de versie van het OpenVPN-installatiebestand dat voor uw besturingssysteem geschikt is, de 32-bit of 64-bit uitvoering. Weet u niet of uw besturingssysteem 32-bit of 64-bit is? Kies dan de 64-bit versie. Als uw systeem niet geschikt is voor 64-bit dan zal hierover een melding worden getoond wanneer u het bestand probeert te installeren. Ga dan terug naar de website en kies het 32-bit bestand:

  • Het OpenVPN-bestand begint te downloaden. Afhankelijk van uw browser kunt u dit volgen.
  • Open het bestand wanneer dit helemaal gedownload is:

  • Kunt u het bestand niet vinden? Kijk dan in de "Downloads" map op uw computer.
  • Het OpenVPN-installatiescherm opent. Klik op de knop "Install now".
  • Mogelijk krijgt u nu een melding waarin gevraagd wordt of u wijzigingen door deze app toe wilt staan. Kies hier voor "Ja".
  • OpenVPN begint nu te installeren. U ziet een voortgangsindicator in beeld.
  • Klik wanneer de installatie is afgerond op de "Close" knop.
  • OpenVPN geeft nu mogelijk een melding dat hij "geen leesbare profielen" heeft gevonden. Klik op de "OK" knop.
  • Kijk in de rechteronderhoek van uw bureaublad. Hier staan alle icoontjes van programma's die op dit moment actief zijn. Zoek het OpenVPN icoontje.
  • Klik met de rechtermuisknop op dit icoontje en kies voor "Import" -> "bestand importeren":

  • Blader naar de locatie waar u het .ovpn configuratiebestand heeft neergezet. Selecteer dit bestand en klik op "openen".
  • U ziet in de rechteronderhoek van uw bureaublad een melding dat het importeren geslaagd is.
  • Klik nogmaals met de rechtermuisknop op het OpenVPN icoontje dat in de rechteronderhoek van uw bureaublad staat.
  • Kies "Verbinden".
  • Er wordt nu om uw gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Vul deze in en zet desgewenst een vinkje voor "Wachtwoord opslaan":

  • Klik op "OK", de OpenVPN-verbinding wordt nu gemaakt, dit kan enige tijd duren. Wacht tot het scherm vanzelf verdwijnt.
  • Als de OpenVPN-verbinding correct is gemaakt dan is het icoontje in de rechteronderhoek van uw bureaublad groen geworden.
  • Wilt u de OpenVPN-verbinding verbreken? Klik dan met de rechtermuisknop op het OpenVPN-icoontje in de rechteronderhoek van uw bureaublad en kies voor "Verbinding verbreken":

Neem contact met ons op wanneer u dit wilt. Dit is namelijk niet direct mogelijk voor gebruikers. We hebben het beheerscherm van de back-upsoftware afgesloten voor gebruikers. Op deze manier kunnen we u de grootst mogelijke bescherming bieden wanneer uw systeem gehackt zou worden. Een hacker kan op deze manier ook niet direct zonder grote inspanning bij uw back-up komen om deze aan te tasten.

Neem contact met ons op wanneer u dit wilt. Dit is namelijk niet direct mogelijk voor gebruikers. We hebben het beheerscherm van de back-upsoftware afgesloten voor gebruikers. Op deze manier kunnen we u de grootst mogelijke bescherming bieden wanneer uw systeem gehackt zou worden. Een hacker kan op deze manier ook niet direct zonder grote inspanning bij uw back-up komen om deze aan te tasten.

Neem contact met ons op wanneer u dit in wilt zien. Dit is namelijk niet direct mogelijk voor gebruikers. Deze mappen zijn tijdens de oplevering van de dienst (back-up op NAS, Office 365, server, eigen computer) met u besproken. Of in het geval van de back-up op een RDP-server betreft het de “c:\data” map. We hebben het beheerscherm van de back-upsoftware afgesloten voor gebruikers. Op deze manier kunnen we u de grootst mogelijke bescherming bieden wanneer uw systeem gehackt zou worden. Een hacker kan op deze manier ook niet direct zonder grote inspanning bij uw back-up komen om deze aan te tasten.

U kunt een aantal zaken zelf uitsluiten:

  • Controleer het wifi-bereik op de plaats waar u zich bevindt. Wanneer dit onvoldoende is, dan kunnen we een UniFi wifi-accesspoint voor u bijplaatsen om de dekking te verbeteren.
  • Controleer of er, op het moment dat u wifi gebruikt, elders op uw locatie andere computers of internet-apparatuur (een slimme tv, radio, …) gebruik maken van het dezelfde internetaansluiting. Deze apparatuur kan een groot deel van uw internetsnelheid gebruiken waardoor er onvoldoende overblijft voor u. Het probleem is dan geen wifi-probleem, maar een internetaansluiting die niet voldoende bandbreedte (snelheid) heeft voor alle daarachter aangesloten apparatuur. U kunt als test een speedtest uitvoeren op bijvoorbeeld: https://www.speedtest.net/
  • Wanneer het wifi-bereik voldoende is en er is geen andere apparatuur die gebruik maakt van uw internetaansluiting, controleer dan met een ander apparaat dan het apparaat waarop u problemen ondervindt, op dezelfde locatie, of de verbinding op dat apparaat ook op hapert. Gebruik bijvoorbeeld een andere laptop voor deze test. Hiermee sluit u uit of het probleem zich aan de kant van het apparaat, of aan de kant van de wifi bevindt. We zien vaak dat wifi-problemen eigenlijk problemen op een specifieke computer blijken te zijn en dat de wifi verder in orde is.
  • Heeft u bovenstaande zaken uitgesloten en ervaart u nog steeds problemen? Neem dan contact met ons op voor verdere ondersteuning.

Dit kan een aantal oorzaken hebben aan de technische kant (bijvoorbeeld uw domein en de DNS-instellingen daarvan, of uw mailserver en de instellingen daarvan), of aan de kant van de mail zelf (de inhoud daarvan).

Er is een goede manier om dit in kaart te brengen.

  • Ga naar: https://www.mail-tester.com/ U ziet hier een mailadres in beeld.
  • Stuur met uw mailprogramma een mailtje naar dit mailadres. Het is zeer belangrijk dat u dit mailtje op precies dezelfde manier verstuurt, als uw eerdere mails die bij ontvangers in hun spam terecht kwamen.
  • Wacht een aantal seconden na het verzenden van uw mail en klik dan op de website op de “check vervolgens je score” knop.
  • Er wordt nu een rapport getoond met een overzicht van de door u verzonden mail en de punten waarop deze verbeterd kan worden. Een mailscore vanaf een 8 zou normaalgesproken bij niemand in de spam-mail moeten belanden. Blijkt uit het rapport dat er technische aandachtspunten zijn om de score te verbeteren, dan kunt u contact met ons opnemen voor ondersteuning.

Op al onze diensten en leveringen zijn de NLdigital Voorwaarden van toepassing.

Pixelbyte

Hazenkoog 28 D,
1822 BT Alkmaar
0224 – 79 98 70
info@pixelbyte.nl

Gespecialiseerd in

  • Netwerk- & systeembeheer
  • Cloud-oplossingen, Microsoft Office 365
  • Beveiliging, Back-up
  • Thuiswerkoplossingen

Sitemap
Copyright 2025 Pixelbyte
Realisatie door David Web & Media

Op al onze diensten en leveringen zijn de NLdigital voorwaarden van toepassing.